ŠKOLNÍ INTEGRACE
Rodiny nevidomých dětí, které se vzdělávají integrovaně, jsou po celém území ČR. Často ve svém okolí nemají nikoho v podobné situaci, s kým by mohli sdílet vše, co prožívají a řeší. Proto se je snažíme a podporovat podle jejich individuálních potřeb a požadavků.
Poskytujeme poradenství ohledně získávání a financování učebnic, speciálních pomůcek, státní podpory dle vyhlášky 27/2016, nadačních příspěvků, výuky předmětů speciálně pedagogické péče apod. Hojně telefonujeme a mailujeme, pomáháme rodinám individuálně, propojujeme rodiny navzájem.
Poskytujeme konzultace pedagogům, nabízíme semináře pro pedagogy i žáky.
Mezi předměty speciálně pedagogické péče patří mj. prostorová orientace a samostatný pohyb. Je to povinný předmět, ve kterém dítě potřebuje být vzděláváno, aby v dospělosti dosáhlo co největší míry samostatnosti. Poskytujeme individuální lekce prostorové orientace žákům ZŠ a SŠ – doplňujeme tak chybějící kapacity odborných pracovišť.
Ale i na každém pobytu zařazujeme odbornou přednášku či výuku některého konkrétního prvku POSP, věnujeme se správnému průvodností.
Pro naši členskou základnu, tj. pro rodiny nevidomých dětí, pedagogy a odbornou veřejnost, vydáváme cca 8x ročně Zpravodaj Asociace, v němž informujeme o našich aktivitách a zveřejňujeme nabídky dalších subjektů. Zpravodaj je plný informací z oblasti vzdělávání, volnočasových aktivit, práva, kultury, sportu, poptávek/nabídek rodin aj.
Pro pedagogy, ale i rodiče jsme sestavili a vydali publikaci Individuální vzdělávací plán se zaměřením na žáky se zrakovým postižením.
Zprostředkováváme pdf verze učebnic Oxford nevidomým a slabozrakým žákům.
Vrcholem aktivit projektu Školní integrace je setkání rodin dětí v integrovaném vzdělávání ROSA. Na základě celoroční práce se na pobytu věnujeme tématům, které rodiny potřebují. Při sdílení rodičů a přímé práci s dětmi na pobytu zase vyvstanou požadavky a potřeby, na něž po pobytu reagujeme.
